Ennek ellenére a felmérés szerint az emberek anyagi megfontolásokból csökkentették a házon kívül eltöltött szabadidő arányát, és inkább otthon maradnak. Drasztikusan visszaesett például a bárokra, éttermekre vagy utazásra fordított idő és pénz. A magyarok szabadidejüket főként családjuk és barátaik körében, illetve a tévé és az internet előtt töltik. A magyar megkérdezettek csaknem fele vallotta azt, hogy a szabadidős tevékenységekre fordított összeg lefaragásával küzd a válság ellen. Ugyancsak a válaszadók fele mondta azt idehaza, hogy emiatt kevesebb lehetősége van szabadságra menni.
Az időráfordításban az internet mára felzárkózott a tévé mellé, a válságról szóló információk begyűjtésében pedig már első helyre sorolódott a web. Magyarországon a megkérdezettek 51 százaléka az internetet, 36 százaléka a televíziót, 7 százaléka az újságokat, 5 százaléka a rádiót említette elsődleges gazdaságihír-forrásként.
Forrás: Sg