info@totalstudio.hu    +36 20 930 9231    +36 20 313 9004

Megszűnik a Facebook Like Box, itt a Page Plugin

2015-03-29 napon

Komoly változásokon megy át a Facebook legkedveltebb modulja a Like Box, amely nem csak nevét veszíti el, de számos funkcióját is. A változás alapjaiban érinti a doboz kinézetét és az eddigi paraméterek nagy részét. Az átállás határideje Június 23, ezután már csak az új Facebook Page Plugin-t lehet majd használn
A Facebook megpróbálja kiszorítani a még most is tömegesen használt iframe-es Like Box-okat és mindenkit próbál terelni a Facebook Graph API felé, amelynek legdrasztikusabb húzása a napokban bejelentett Page Plugin. Ezzel egyidejűleg maga a Like Box fogalma is megszűnik, bár valószínűleg a köznyelvben még jó darabig megmarad.

A Page Plugin már csak HTML5-ös beágyazást tesz lehetővé így a régi dobozok 2015. június 23-tól már nem fognak működni lévén minimum 2.3-as Graph API-t kíván magának az új widget.

Az hogy ez jó döntés vagy nem azt mindenki döntse el maga a cikkünk után, amelyben kizárólag a tényekre hagyatkozunk és arra, ami a jelenlegi állapot. Elképzelhető, hogy nagyobb felháborodások lesznek és így finomítanak még a Page PLugin-en, hiszen ne feledjük, jelenleg már elképzelhetetlen egy oldal enélkül és a mostani változás nem csak a belsőt, de a külsőt is nagyban érinti



A leköszönő Facebook Likebox

Az új Facebook Page Plugin


Külső változások

A Facebook legkedveltebb widgetje a Like Box eredeti felállásában egy profilképből, az oldal nevéből a like-olok számából és arcképéből állt. Bár egy ideje már kivették a lehetőséget, hogy az ember CSS-el személyre szabja a dobozot, viszont megtartotta azon szokását, hogy viszonylag jól lehetett paraméterezni és így minden design-ba bele lehetett rakni. Köszönhető volt ez annak, hogy a közösség hatására olyan dolgok kerültek bele az évek során, mint a „Hide header" (eltűntette a Follow szöveget) vagy akár a „Hide border" (eltűntette a doboz keretét)

Az új Page Plugin teljes külső ráncfelvarrást hozott, amely a funkciók nagy részét is érinti. A dobozon mostantól látható az Oldal borítóképe is, ez valljuk, be nem is lenne rossz dolog, de nagyon sok hátulütője is van. Az első, hogyha kikapcsoljuk ezt a funkciót, akkor kitölti fehérrel a hátteret és kész. Ki látott már ilyet? Sötét háttérre ezután nem ajánlott rakni a dobozt, mert egyszerűen NINCS dark verzió egyelőre. A design egyébként letisztult és szép, de világos.

Mostantól a doboz szélessége sem lehet akármekkora. Ez leginkább azon oldalaknál érdekes, akik a felhasználókat széles módban listázták. Az új szabályok szerint 500px lehet a maximális doboz szélesség.

Változások a működésben

Külön helyet kapott a Kedvelés és a megosztás gomb is, így mostantól multifunkcionálisabb lett a doboz. A megosztás gomb a Facebook oldalunk megosztására vonatkozik! Az egyik legfontabb működésbeli változás, hogy mostantól csak egy sor kedvelőt lehet kirakni, ezzel a doboz magassága minimum 130pixel (ekkor csak az oldal információ látszik a Like és megosztás gombokkal) a következő méret a 225px (ekkor látszódik egy sor felhasználó is).

Nagyobb hangsúlyt fektettek a Postok vagyis a bejegyzések megjelenítésére. Ebből 5 db tud megjelenni az új Facebook Page Plugin. A postokat a widgeten belül elolvashatjuk vagy lájkolhatjuk, ja pedig a megosztás vagy hozzászólásra kattintunk akkor azt felugró ablakban végezhetjük el.

Technikai paraméterezés

Számos korábbi paramétert eltávolítottak így mostantól nagyon korlátozottan szabhatjuk személyre a dobozunkat, íme a teljes lista.

BeállításHTML5 atribútumLeírásAlap

href

data-href

A Facebook oldal URL-je

None

width

data-width

Plugin szélessége. Min. 280 & Max. 500

340

height

data-height

Plugin magassága. Min. 130

500

hide_cover

data-hide-cover

Borítókép eltűntetése

false

show_facepile

data-show-facepile

Profilképek mutatása

true

show_posts

data-show-posts

Bejegyzések mutatása

false



A "body" után közvetlenül kell meghívni a Facebook JavaScript SDK-t


Ez pedig maga a doboz, amit az oldalunkon bárhol elhelyezhetünk.

 

Konklúzió

Alapvetően érthető a Facebook döntése a régi box megszűntetése kapcsán, azonban azzal nem tudunk egyet érteni, hogy mindezt úgy teszi, hogy olyan valamit ad a fejlesztők kezébe, amely teljes mértékben megköti a designerek kezét. Igazán nagy problémát fog jelenteni a Cover megjelenítése is, hiszen sokan a honlapjuktól eltérő külsővel látták el eddig Facebook oldalukat. Szerény véleményünk szerint túl sok áldozatot kell hozni weboldal tulajdonosoknak így nem elképzelhetetlen, hogy egyre többen fognak visszatérni a jelentéktelenebb, de kevésbé zavaró Like Button-hoz, illetve aki szeretné komolyabban integrálni oldalába a Facebook-ot kénytelen lesz A Graph API-t használni és mint tudjuk a Facebook célja pontosan ez lenne.

Készüljön fel Ön is a változásra! Amennyiben honlapján még a régi Facebook Like Box található cégünk segít Önnek lecserélni azt. Kérje ajánlatunkat az info@totalstudio.hu címen!
  • 2015-03-29 napon
  • Webfejlesztés

Kapcsolódó

Régi ügyfeleink szinte kivétel nélkül fel szoktak keresni minket, hogy bizonyos idő elteltével úgy érzik, weboldaluk már nem aktuális, nem felel meg a legújabb trendeknek és felhasználói elvárásoknak, ami az esetek 100% -ában igaz is. A web piac ugyanis gyrsan és állandóan változik, tehát 3-4 év után egy weboldal elavulttá válik.
Az egyoldalas vagy más néven one-page design előre törésének egy egyszerű és megalapozott indok az alapja: a weboldalak sebességének növelése. Ráadásul remekül használható reszponzív weboldalak tervezésénél, ami minden készüléken tökéletesen jeleníti a weboldalt. Természetesen számtalan eset előfordul, amikor egy weboldal esetében nem elegendő a one-page design használata. A kérdés mindig az, hogy céljaink eléréséhez megfelelő segítséget nyújt – e az egyoldalas design? Nézzük meg milyen előnyöket és hátrányokat hordoz magában a használata.
Egy hét múlva, július elsején indul a sokak által „NAV csodafegyverének” elkönyvelt online számla elnevezésű adatgyűjtő szoftver, amelynek használata, minden cég számára kötelező lesz. De hogy pontosan mi is ez? Legfrissebb cikkünkben technikai szemszögből vesézzük ki a rendszert.
Mindenki GDPR lázban ég (természetesen mi is, de csak takarék lángon)! Egy következő cikkünkben kivesézzük majd a történteket a mi szemszögünkből, de addig is ellátjuk olvasóinkat egy hasznos tanáccsal: Mire figyeljünk weboldalunk statisztikáit illetően.