info@totalstudio.hu    +36 20 930 9231    +36 20 313 9004

Egy egyszerű weboldal bonyolult története

2020-05-16 napon

A Csomorszerszamgep.hu  átadásával egy igazán érdekes projektünk zárult le. Miben rejlett az érdekessége? Leginkább abban, hogy a kivitelezés során számos  elvarratlan szálba botlottunk, amelyekkel kezdenünk kellett valamit. Így gondoltam megosztom a tapasztalataimat a projektről, mert ez a megbízás tökéletes példája annak, hogyan ne kezeljük weboldalunkat és a hozzá tartozó szolgáltatásokat.

Pár hónappal ezelőtt azzal keresett meg egy régi ismerősöm, hogy van egy ügyfele, aki teljesen elégedetlen az újonnan átvett weboldalával. Kérte, hogy nézzek rá és mondjam el, mi a véleményem.
El is kezdtem a projekt feltérképezését és igyekeztem kideríteni, mi lehet a gond. Ehhez a kollégáimmal megkaptuk az a analitika adatokat, majd az ügyféllel folyamatosan konzultálva elkezdtük felgöngyölíteni, hogy pontosan mi történhetett.

Az első döbbenet akkor ért minket, amikor kiderült, hogy a megrendelőnek "új" weboldalként egy instant ShopRenter webáruházat adtak el! Mivel az ügyfél és a korábbi fejlesztők közötti szerződést nem láttuk, így elképzelhető, hogy hivatalosan tájékoztatták a megrendelőt erről a tényről, de hogy nem magyarázták el neki, hogy ez mit is jelent, az egészen biztos, ugyanis az ügyfél, azt sem tudta mik azok a bérlős webáruházak, semmit nem értett a helyzetből. Mindezt úgy, hogy a megrendelő még csak nem is akart értékesíteni a weboldalon, ugyanis annyira speciális gépek alkotják a profilját, hogy nem is lehet őket egy hagyományos webáruházban eladni. Így tehát az előző szolgáltató "lefejlesztett" neki egy profi webáruház adminisztrációs felületet, amelyre a megrendelőnek 95% -ban semmi szüksége. 
Arról már ne is beszéljünk, hogy a bérlős webshop igazából nem is az övé fizikailag... 

És itt még nincs vége a történetnek!  Jött a második döbbenet - és lényegében ez hozott össze minket - azaz, hogy az oldal egyszerűen eltűnt a keresőkből.

Ez pedig egyértelműen egy olyan hiba, ami kifejezetten a fejlesztő számlájára írható, ugyanis a probléma abból adódott, hogy dilettáns módón nem kezelték le a régi hivatkozásokat és nem irányították át az új oldalon a megfelelő tartalmakra (több mint 1500 termék).

Természetesen a Goolgle ezt le is reagálta és kisorolta a weboldalt a találati listákról. Egy ilyen malőr  eleve hatalmas érvágás a látogatottságnak, jelen esetben viszont fokozottan nagy veszteséget jelentett, ugyanis az eredeti honlap nagyon jó pozíciókat ért el a keresőkben.

Természetesen konzultációink során megnyugtattam ügyfelünket, hogy bár időbe telik, de a találati listán újra előrébb fog kerülni és az új szint is be fog állni. Közben arról is megállapodtunk, hogy készítünk neki egy saját, egyedi igényekre szabott „webáruházát”, átemeljük az adatokat és újraépítjük modernizáljuk a honlapot.

Azóta a hivatkozások is szépen visszakerültek a keresőkbe, a Googe ismét listázza az oldalt, s ennek megfelelően az ajánlatkérések is elkezdtek beérkezni ügyfelünkhöz.

Ahhoz, hogy az új oldalt elindítsuk javasoltuk, hogy a tárhelyet is tőlünk bérelje. Elő is készítettük a tervet az átállásra.
Ám mielőtt azt gondolnán, hogy itt a happy end, eláruljuk, hogy ekkor derültek ki a még kacifántosabb dolgok. Ugyanis maga az oldal, a levelezés és a domain regisztráció is mind más-más szolgáltatóhoz tartozott, mindezt kideríteni, a megfelelő kapcsolatokat felgöngyölíteni órákba telt.

De természetesen mi nem ismerünk lehetetlent és ilyen körülmények között is megoldottuk a szünetmentes átállást.

Mind a weboldalt, mind a hozzá tartozó szolgáltatásokat átvettük, így ha az ügyfelünk egyszer úgy dönt, hogy men kíván velünk tovább együttműködni, akkor az elköltöztetés kapcsán csupán egy hellyel - velünk - kell felvennie a kacsolatot.

Reméljük ez nem történik meg, hiszen a megrendelő elégedetten távozott a pénztártól.

 

Mindebből levonhatjuk a következő tanulságokat:

  • mielőtt nekiállunk egy új weboldalprojektnek , kérdezzünk meg szakértőket és próbáljunk jobban informálódni arról, milyen keretrendszert adnak el nekünk
  • a domain az egy érték, ha illetéktelen kezekbe kerül, nagyon nehéz visszaszerezni.
  • ha nem tudjuk kinél van a szolgáltatásunk, elképzelhető, hogy egyik napról a másikra cégünk működés ellehetetlenül az interneten (lebénuló levelezés, nem működő honlap.)

Mindenki legyen körültekintő és igyekezzen tájékozódni, mielőtt nagyon sok pénzt kiad egy olyan weboldalért, ami - esetlegesen - köszönő viszonyban sincs azzal, amit eredendően szeretett volna.

  • 2020-05-16 napon
  • Referenciák
Tamás Gergely

Kapcsolódó

A járvány beköszönte óta az offline kereskedelem zuhanórepülésbe kezdett, hiszen aki tud, otthon marad, és csak akkor dugja ki az orrát, ha feltétlenül szükséges.
Az elégedett ügyfélnél nincs jobb reklám! S mi bizonyítaná leginkább a megrendelő elégedettségét, mint amikor az elkészült projekt után egy újabb feladattal bíz meg minket.
Kiélesítettük az idei év egyik legösszetettebb projektjét a www.victofon.hu-t.
2017. November 14.
Babás webáruház nem rég indult reality show szereplőjének!